2010 m. spalio 19 d., antradienis

Dekalogas

Anot biblijos, originalus dešimties dievo įsakymų tekstas buvo užrašytas paties dievo:
Iš 31
18 Pabaigęs kalbėti su Moze ant Sinajaus kalno, VIEŠPATS padavė jam Sandoros lenteles – akmenines plokštes, parašytas paties Dievo pirštu.
Iš 32
16 Lentelės buvo Dievo darbas ir raštas buvo Dievo raštas, įrėžtas lentelėse.
 Tokie įstatymai berods turėtų būtų amžini ir nekintami, bent jau tiems, kurie teigia geriau už kitus išmanantys dieviškuosius reikalus. Bet...

Šiuos dešimt įstatymų galime biblijoje sutinkame dviejose vietose: Išėjimo 20, 2–17 ir Pakartoto Įstatymo 5, 6–21. Abiejose vietose įstatymai vienodi, kas lyg ir turėtų pabrėžti šių įsakų svarbą ir nekintamumą. Bet matyt teologai mano taip gerai viską suprantą, kad gali pataisyti netgi patį dievą.

Atsiverskime katekizmą , ir pamatysime kad dievą krikščionys jau pataisė: išmetė ar pakeitė neteisingai dievo užrašytus įstatymus:
Katechetinė formulė
Neturėk kitų dievų, tik mane vieną.
Netark Dievo Vardo be reikalo.
Švęsk sekmadienį.
Gerbk savo tėvą ir motiną.
Nežudyk.
Nepaleistuvauk.
Nevok.
Nekalbėk netiesos.
Negeisk svetimo vyro ir svetimos moteries.
Negeisk svetimo turto. 
 Užkliuvo RKB teologams antrasis dievo įsakymas:
Iš 20
4 Nedirbsi sau drožinio nei jokio paveikslo, panašaus į tai, kas yra aukštai danguje ir kas yra čia, žemėje, ir kas yra vandenyse po žeme. 
5 Jiems nesilenksi ir jų negarbinsi, nes aš VIEŠPATS, tavo Dievas, esu pavydus Dievas, skiriantis bausmę už tėvų kaltę vaikams – trečiajai ir ketvirtajai kartai tų, kurie mane atmeta, 
6 bet rodantis ištikimą meilę iki tūkstantosios kartos tiems, kurie mane myli ir laikosi mano įsakymų.
Dievas žinoma neįvertino, kad lavono ant kankinimo įtaiso pardavinėjimas ir šventinimas yra labai naudingas dalykas.
Įstatymas ant tiek kvailas, kad palyginime katalikai jį išbraukė net iš Pakartoto Įstatymo.

Trečiasis dievo įsakymas teigia:
Iš 20
7 Nenaudosi piktam VIEŠPATIES, savo Dievo, vardo, nes VIEŠPATS nepaliks nenubausto to, kuris naudoja piktam jo vardą. 
 Katekizmas nėra toks kategoriškas - dievo vardo negalima minėti jei nėra reikalo, bet jei reikalas yra, tai jį galima ir piktam naudoti.
Tikslas pateisina priemones.
Negi dievas to nežinojo?

4 komentarai:

  1. "Nedirbsi sau drožinio nei jokio paveikslo, panašaus į tai, kas yra aukštai danguje ir kas yra čia, žemėje, ir kas yra vandenyse po žeme"

    Dar kartą atidžiai įsiskaityk. Kalbama apie gamtos reiškinių garbinimą (saulės dievas, požemių dievai ir t.t.) Tuo metu, kai tas įstatymas buvo paskelbtas, pagonys garbindavo gamtos reiškinius, droždavo jiems stabus, aukodavo aukas ir t.t.
    Kai buvo rašomas katekizmas, matyt, šis įsakymas savo esme jau buvo nebeakualus. tiesa, šiandien neopagonybė atgimsta :)

    "Katekizmas nėra toks kategoriškas - dievo vardo negalima minėti jei nėra reikalo, bet jei reikalas yra, tai jį galima ir piktam naudoti."

    Na katekizmas niekur nesako, kad Dievo vardą galima naudoti piktam. Atvirkščiai, jis šį įstatymą dar labiau praplečia. plačiau: http://www.katekizmas.lt/kbk1996p2003/N17B9C.html
    Nors man asmeniškai labiau patinka "nenaudok Dievo vardo piktam". Katekizmas tam ir yra katekizmas, kad aiškina įvairius tikėjimo klausimus ir nepalieka vietos asmeninėms interpretacijoms.

    O šiaip džiugu, kad vėl kažką parašei, nes jau buvau išsigandus, kad atsivertei :D

    AtsakytiPanaikinti
  2. Įstatymas nebeaktualus?! Pasaulyje nebeliko neteisingų religijų?! Nustebinote :)

    Labiausiai norėčiau atkreipti dėmesį į patį įstatymų keitimo faktą. Panašu, kad katekizmo sudarinėtojai nelabai tikėjo tų įstatymų dieviškumu.

    AtsakytiPanaikinti
  3. ne religijose esmė, o gamtos reiškinių garbinime.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Nors ir nedaug, bet gamtos reiškinių garbintojų vis dar galima sutikti :)
    O ir Kristus ne dievas.

    AtsakytiPanaikinti